29.12.2012

6

Prelungirea cu inca un an a restrictiilor de acces pe piata muncii, pentru lucratorii romani


Ambasada României aduce la cunoștința cetățenilor români că guvernul spaniol a decis – și Comisia Europeană a aprobat - prelungirea cu încă un an a restricţiilor de acces pe piaţa muncii din Spania, pentru lucrătorii români.

Notă: conform procedurii, Spania a solicitat Comisiei Europene aprobarea pentru prelungirea restricțiilor, Comisia Europeană aprobând cererea guvernului spaniol la 21 decembrie.
Urmare acestei decizii, restricţiile în vigoare de la 22 iulie 2011 se vor aplica și în cursul anului 2013, respectiv până la 31 decembrie 2013, dată la care expiră perioada tranzitorie pentru accesul lucrătorilor români şi bulgari pe piaţa muncii din țările membre UE.
Această măsură, cu caracter excepțional, a fost motivată de autoritățile spaniole exclusiv pe seama situaţiei de o gravitate fără precedent ce se înregistrează pe piaţa muncii din Spania.
În ceea ce privește modalitatea concretă de aplicare a restricțiilor în anul 2013, Ambasada României  informează, pe baza asigurărilor ferme primite de la autoritățile spaniole de resort, că în 2013 NU vor fi introduse cerințe noi sau condiții specifice diferite de cele folosite până în prezent pentru normarea accesului cetățenilor români la locuri de muncă pe piața spaniolă. Așadar, este vorba de extinderea cu un an a aplicării regimului de restricționare deja existent (în vigoare de la 22 iulie 2011), nu de introducerea unui nou regim de restricții.
În acest context, Ambasada României consideră util să reamintească condițiile de aplicarea a restricțiilor în vigoare, precum și categoriile de cetățeni români care nu sunt afectate de acestea – detaliile în finalul prezentului comunicat (la rubrica Precizări referitoare la condiţiile de aplicare a restricţiilor privind accesul cetăţenilor români pe piaţa muncii spaniolă).
Important: necesitatea sesizării  Ambasadei, de către cetățenii români afectați, asupra oricăror posibile cazuri de aplicare necorespunzătoare a prevederilor restricțiilor
Subliniem că, aşa cum s-a procedat încă de la adoptarea restricțiilor (la 22 iulie 2011), Ambasada şi autoritățile române competente vor continua să monitorizeze permanent și cu cea mai mare atenție aplicarea corectă a normelor de implementare a restricțiilor, pentru a evita apariția de situații în care să fie afectate drepturile cetățenilor români, prin eventuale cazuri de aplicare deficitară sau abuzivă a cadrului normativ privind restricțiile.
În acest context, subliniem că, la solicitarea părţii române, s-a convenit ca Grupul bilateral de lucru pe tema restricţiilor, alcătuit din reprezentanţi ai ministerelor Muncii din Spania şi România, să continue să funcţioneze şi în 2013, atât pentru clarificarea unor aspecte tehnice care pot interveni pe parcursul aplicării măsurii, cât mai ales pentru semnalarea promptă către autoritățile spaniole a oricăror eventuale cazuri de aplicare eronată a metodologiei, practici neunitare în teritoriu sau eventuale abuzuri etc., cât și pentru adoptarea corecțiilor necesare.
Astfel, Ambasada face un apel la toți cetățenii români care se confruntă cu probleme sau situații în care consideră că sunt tratați necorespunzător, că sunt afectați de aplicarea greșită sau abuzivă a normelor în materie de acces pe piața muncii, să semnaleze aceste cazuri cu operativitate Ambasadei Romaniei în Spania, la următoarele coordonate de contact:
Biroul ataşatului pe probleme de muncă şi afaceri sociale,
telefon: 0034.91.350.73.56;
fax: 0034.91.345.29.17,
De asemenea, subliniem necesitatea ca situațiile semnalate să ne fie prezentate cât mai documentat, pentru a putea fi în măsură să acționăm cât mai eficient pentru a le aduce la cunoștința autorităților spaniole competente și a determina din partea acestora necesarele clarificări sau măsuri de corecție.

Precizări referitoare la condiţiile de aplicare a restricţiilor privind accesul cetăţenilor români pe piaţa muncii spaniolă

Sursa: Ambasada Romaniei la Madrid

6 comentarii:

  1. Buna ziua,am o problema la care sper sa ma puteti ajuta,eu si sotia mea in data de 22 iulie 2011 nu eram in Spania,deci nu avem drept de munca,sotia a obtinut autorizatia de munca in 29 octomrie 2012,acum muncind cu contract de munca adica e data de alta in seguridad social,din articolul de mai sus am inteles ca dupa ea as avea si eu dreptul sa muncesc,am fost la subdelegacion de gobierno sa intreb de lucrul acesta de acolo mi s-a zis ca da am drept de munca dupa sotia mea apoi am fost la seguridad social de unde mi s-a zic ca nu am drept de munca pt ca sotia mea nu muncea pe 22 iulie 2011 si daca subdelagacion imi da si mie o autorizatie de munca atunci ei ma da de alta,daca nu trebuie sa caut si eu o firma care sa imi faca o autorizatie de munca,ce as putea sa fac in cazul acesta???va multumesc si va doresc un an nou mai bun.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Buna ziua,lucrez in spania de 5 ani pe data de 22 iulie 2011 nu eram in spania nu sunt casatorita nici nu am fost inscrisa in cautarea unui loc de munca ce pot face sa lucrez iar cu actele mele aici? Pt.ca nu inteleg cum vor sa iasa din criza daca cine lucreaza acum nu ai platit seguridad social niciodata si datoreaza mii de euro si unul care era la zi cu tot are restrictie iar cei cu datori lucreaza fara sa plateasca nimik pt ca cei care au ramas cu acte sunt care nu au platit niciodat si nu iau interesat sa sa dea de baja pe perioada care nu lucreaza va multumesc si astept sa se schimbe ceva pt ca asa nu este corect

    RăspundeţiȘtergere
  3. Incepand cu 1 Sept 2011 sunt de Alta La Seguridad Social de Empleados de Hogar si am si un Informe sobre NR. de Seguridad Social.Pot considera ca am un contract de munca ? In aceasta situatia mai este nevoie de obtinerea Permisului de munca ? Totul este semnat in ziua de 27-07-2011.Astept raspuns urgent,multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In cazul in care veti dori o alta reangajare, nu veti avea nevoie de permis de munca.

      Ștergere
  4. buna ziua! as dori sa stiu de ce se cere TARJETE SE DEMANDA la incheierea contractului, cu o vechime de dinainte de 22 de iulie? sunt in spania de 9 ani am muncit legal din 2005 dar nu am tarjeta de demanda decat din luna august.asta inseamna ca am nevoie de permis de munca?!?!multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dan,
      Da, asta inseamna ca pentru o alta angajare cu contract de munca, vei avea nevoie de permis de munca

      Ștergere